Dag 22 Van Monterey naar Pismo Beach

27 mei 2016 - Pismo Beach, California, Verenigde Staten

Eerst nog even op Fisherman's Wharf in Monterey geslenterd. Die was wat kleiner dan in San Francisco natuurlijk, maar wel gezellig. Toen op route naar Pismo Beach. Het is weer druk op de weg. Maar na een half uurtje zitten we weer op Highway 1. Reden we gisteren nog langs de duinen, vandaag rijden we langs de kliffen, en dat is weer een heel ander gezicht. Eigenlijk is het een wonder dat we vandaag nog op onze bestemming zijn aangekomen, want de eerste 100 kilometer zijn we zo ongeveer iedere kilometer even gestopt bij een 'view point'. De ene klif is nog mooier dan de andere. De ene golf nog blauwer dan de andere. Grote bruggen over diepe kloven. De grote pijnbomen langs de weg. Die oneindige oceaan met die witschuimende golven tegen de rotsen. Zo mooi!
Nou ja, op het laatst toch maar gewoon doorgereden dus we hebben het gered. Na het inchecken nog even een flinke wandeling naar het strand gemaakt, precies op tijd voor de zonsondergang achter de bergen.
Ik val in herhaling: we zijn moe maar voldaan!