Dag 9 Horseshoe Bend en Antilope Canyon

14 mei 2016 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vroeg op, vroeg ontbijten en in de auto naar horseshoe bend, een hoefijzervormige krul in de Colorado-rivier, die vanaf een rotsformatie prachtig te zien is. De tom-tom staat blijkbaar ingesteld op: weg van de snelweg, want hij stuurt ons weer via Keulen en Aken een landweggetje op. Dit keer zijn we omgekeerd en vertrouwen we op mijn richtingsgevoel. En zowaar, dat lukte.
Daar aangekomen is het nog wel een behoorlijk stukje lopen en klimmen, maar het is de moeite meer dan waard. Al moet je zoiets niet midden op de dag doen, want het is warm, heel warm.
En weer maken we tientallen foto's. Je krijgt gewoon geen genoeg van die onvoorstelbaar mooie uitzichten.
In de middag staat ons weer zo'n plaatje te wachten: Antilope Canyon. De Navajo Indianen noemen het de 'plaats waar water door de rotsen stroomt'. Prachtig gevormde golvende rode rotswanden. En het zonlicht wat naar binnen valt geeft steeds weer een andere kleur. En weer wordt het lastig kiezen welke foto het mooiste is.
We waren wel net op tijd. Toen we de grotten uitkwamen begon het te regenen en op de terugweg kregen we een stortbui. Leuk, in zo'n open truck. We worden inmiddels wel een beetje zenuwachtig want we moeten volgende week de Tioga-pas over maar die is nog steeds niet open. En dat zou betekenen dat we honderden kilometers om moeten rijden en veel natuurschoon missen.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. A.c.t. strijder-de ruijteroma:
    15 mei 2016
    jullie beleven wel een helehoop hoor daar kan je nog mnden over vertellen ik ben benieuwd hoe dik je reisverhalen boek wordt.
    groetjes ma xxxx
  2. Xandra en laszlo:
    15 mei 2016
    Wat een geweldig mooie foto's sturen jullie en leuke gedetailleerde reisverhalen. Iedere dag is het hier hetzelfde liedje....is er al een nieuw reisverhaal geplaatst. Zo leuk wij genieten mee!!!
  3. Peter:
    15 mei 2016
    Spannend hoor allemaal! En je zei niks te veel over de mooie foto's, schitterende plaatjes! Succes en geniet ervan!
  4. Carrie:
    15 mei 2016
    Wow, what amazing photos. xx
  5. Bea:
    16 mei 2016
    Oh, genieten doen we wel hoor. En het is echt leuk te weten dat julie ons volgen en het de verhalen en plaatjes ook leuk vinden. We doen het ook voor onszelf om het een beetje bij te houden. Want als we eenmaal thuis zijn weten we niet meer waar we beginnen moeten met vertellen..
  6. A.c.t. strijder-de ruijteroma:
    16 mei 2016