Dag 14 Death Valley

19 mei 2016 - Furnace Creek, California, Verenigde Staten

Gezien onze late avond en moeie voeten starten we langzaam op vandaag. Het is warm in Vegas, maar waar we naartoe gaan is het nog veel warmer. We rijden de stad uit (dat ging makkelijker dan de stad in) en in no time zijn we weer alleen op de wereld. De grens over. We zijn nu in Californië. De Vallei van de Dood is de warmste en droogste plaats in Noord-Amerika. Onderweg zien we de temperatuur stijgen van 24° naar 40°C. Maar dan opeens zien we zomaar een sneeuwschuiver voorbij komen! En nog een! Die komen vast van de Tioga-pas. Klaar met hun werk. De pas is gisteren open gegaan. Gelukkig! Daar willen we over 3 dagen overheen.
We zijn inmiddels weer terug in het Wilde Westen. We komen 's middags aan op een ranch inclusief saloon en outdoor museum van de Borax mijnwerkers.
Maar het is ondragelijk heet, dus we besluiten om voorlopig maar eventjes niets te doen.
Als we tegen de avond weer naar buiten gaan, waait er een stormachtige hete wind. Ook weer een bijzondere ervaring om bij zo'n 45°C gezandstraald te worden. Het is lastig foto's maken zo. We eten wat in het café en shoppen wat voor onderweg in de 'general store'. We hebben schommelstoelen op ons terrasje staan, waar we naar de sterren wilden kijken, maar het is buiten gewoon niet te doen. Jammer.

1. Peter:
    20 mei 2016
    Het is alsof ik jullie gisteren af heb gezet op schiphol en ik lees dag 14!! Hoop dat het jullie wat langzamer lijkt te gaan!
  2. Bea:
    21 mei 2016
    Jawel hoor Peter, wij beleven dat toch anders. Toen we 'pas' een week onderweg waren hadden we het gevoel dat we al een hele wereldreis achter de rug hadden. Hadden we ook wel een beetje natuurlijk, maar toen hadden we ook nog twee hele weken te gaan.
    Inmiddels zijn we ruim over de helft, maar toch nog heel wat spannende dagen voor de boeg.
    Tot morgen ;-)