Dag 5 The Apache trail

10 mei 2016 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Wat een leuk hotel, en wat een leuk plaatsje is Scotsdale! 'The West Most Western Town' wordt het ook wel genoemd, helemaal in de stijl van het 'Oude Westen'.
Maar helaas, we moeten weer weg om richting de Apache Trail Historic Road te gaan. Een oude route van de Apache indianen, waar zij o.a. met opperhoofd Geronimo overheen trokken.
Eerst nog even langs het museum van de lost Dutchman.
Toen de trail op. Hij was in het begin goed berijdbaar, en we kwamen in steed woester gebied. Net echt zo'n Western-plaatje.
Halverwege de trail kwamen we bij Tortilla Flat, een saloon, restaurant en.... eh.... nou niets eigenlijk. Maar het is er harstikke druk, want het is de enige plek in de middle of nowhere waar je wat kunt eten en drinken. Aan de bar zit je niet op een barkruk maar op een zadel
Toen verder met de trail. Even verderop was de weg niet meer verhard en konden we nog maar 10 á 20 km per uur rijden. Met nog maar 20 miles te gaan.......
Maar het uitzicht was het waard. Zo mooi! Langs Roosevelt lake en eindigend bij Roosevelt Dam.
Daarna was de weg weer gewoon en konden we redelijk doorrijden. Maar we hadden toen nog wel een paar uur te gaan naar Sedona. Maar ook die weg was schittterend. Een lange dag in de auto dus, maar onderweg zó veel moois gezien!
We zitten nu in een motel vlakbij Sedona.