Dag 17 Geen Tioga-pas en geen Yosemite

22 mei 2016 - Sonora, California, Verenigde Staten

The road is closed due to snowfall. Maar het zonnetje schijnt een ze verwachten dat de Tioga-pas rond het middaguur open gaat. Tot die tijd vermaken wij ons bij Mono Lake. Ook weer een plaatje!
Maar het lijkt hetzelfde verhaal te worden als in Death Valley. Om 12 uur zeggen ze dat de weg misschien om 3 uur open gaat. En dan staan we weer voor de keus. Wachten? Of rijden? De alternatieve route is ook afgesloten. Dus moeten we nóg verder noordelijk omrijden. En rit van zo'n 7 uur. Keuzes, keuzes.
We besluiten om te rijden.
Echt jammer, want we missen daarmee een heel mooi stukje weg door de bergen. En we missen Yosemite Park en de Sequoia bomen. Maar het is niet anders.
We rijden evengoed wel in een mooie omgeving, op ruim 2 km hoogte. Langs het eerste alternatief: de Sonora - pass. Die is ook afgesloten.
Het tweede alternatief: de Monitor - pass gaat ook niet lukken.
Na een hapje en een koffie komen we bij het derde alternatief: de Carson - pass, die is open. En ook die weg is mooi.
Ondanks dat we uren achter op schema zijn, stoppen we toch nog even bij Silver Lake bij Carson voor weer een fotomomentje.
Uiteindelijk doen we er 6 en half uur over. Om half 8 zijn we ingecheckt. Geen puf meer om de buurt te verkennen.

1. A.c.t. strijder-de ruijteroma:
    23 mei 2016
    ach je het zit de laatste dagen niet echt mee, maar je maakt nogeens wat mee toch nog veel plezier hoor.xxxx
  2. Carrie:
    23 mei 2016
    Sorry to hear you missed Yosemite, but you are seeing some wonderful things. All that driving - and re-routing - sounds very exhausting though. xx
  3. Peter:
    En hier klagen als je 5 km moet omrijden, haha
  4. Bea:
    23 mei 2016
    Yes, exhausting at times, but the sights we are seeing makes it well worth it